„Punto“ po sistemu staro za novo idućeg meseca

Automobili i sve vezano za njih, motocikli, a mogu i traktori...

Moderator: Urednici

„Punto“ po sistemu staro za novo idućeg meseca

Postod nalence » Čet Feb 19, 2009 09:51

Građani i privrednici će od ponedeljka moći da predaju zahtev za subvencionisane kredite sa povoljnim kamatnim stopama kod 15 banaka, najavio je juče Mlađan Dinkić, ministar za ekonomiju i regionalni razvoj.
Program kreditne podrške privredi i građanima zasniva se na aktiviranju značajnog „uspavanog” kreditnog potencijala banaka, uz minimalna budžetska sredstva - tri milijarde dinara iz budžetskog razdela Ministarstva ekonomije i pet milijardi dinara iz Fonda za razvoj.
- Ovim merama Vlada će stimulisati banke da odobre 77 milijardi dinara kredita sa upola nižim kamatnim stopama od sadašnjih. Očekujemo i da će banke uzimati dodatni novac za kreditiranje iz svojih centrala, a koji će se upumpati u srpsku privredu. Postoji jaka zavisnost, s jedne strane, između kreditiranja privrede i, s druge strane, nivoa zaposlenosti i privrednog rasta, a upravo su zato ove mere i donete - ukazao je Mlađan Dinkić.
Za sada će preko 15 banaka biti odobravani ovi krediti: „Komercijalna”, „Inteza”, „Sosijete ženeral”, „Unikredit”, „Erste”, „Hipo Alpe-Adrija”, „Rajfajzen”, EFG, KBC, OTP, „Privredna”, „Srpska”, „Čačanska”, „Agrobanka” i „Univerzal”. Spisak nije konačan, a kako je rekao Dinkić, očekuje se da će oni biti i duži jer su pozivi za potpisivanje ugovora poslati na adrese 27 banaka i svih lizing kuća.
Šest banaka nije ispunilo uslov, ali ministar nije želeo da precizira o kojim bankama je reč, pošto one imaju mogućnost da u prvom kvartalu ove godine zabeleže rast i da se od maja uključe u program.
Jedini uslov za korisnike kredita za likvidnost i investicije je da održe najmanje isti broj zaposlenih tokom perioda korišćenja kredita u odnosu na prosečan broj zaposlenih koji su imali u poslednjem tromesečju 2008. godine. Korisnik kredita je dužan da na polovini perioda korišćenja kredita, kao i mesec dana pre isteka roka korišćenja kredita dostavi Fondu OD obrazac overen od Poreske uprave za period korišćenja kredita, kao i za poslednji kvartal 2008.
- Smanjenjem broja zaposlenih tretiraće se otpuštanje radnika zaposlenih na određeno vreme duže od jedne godine. Neće se smatrati smanjenjem broja zaposlenih bolovanje preko 30 dana, porodiljsko bolovanje, odlazak u penziju, smrtni slučaj, sporazumni raskid radnog odnosa, otpuštanje radnika zaposlenih na određeno vreme kraće od jedne godine, služenje vojnog roka i zahtev za neplaćeno odsustvo - objasnio je ministar. Ona preduzeća koja ne ispune ovaj uslov, kao konsekvencu imaće da kredit otplaćuju po punoj kamatnoj stopi.
Dinkić je precizirao da su potrošački krediti namenjeni građanima samo za kupovinu domaćih proizvoda (automobili, poljoprivreda mehanizacija, nameštaj, podne obloge i kućni aparati).
Na pitanje da li se „punto” može smatrati domaćim proizvodom, imajući u vidu da se deo komponenti za njegovu montažu nabavlja iz Italije, on je odgovorio potvrdno, istakavši da su sa „Fijatom” otpočeli razgovori o većoj lokalizaciji proizvodnje u Srbiji i sa angažovanjem većeg broja kooperanata.
- Najverovatnije sledeće nedelje Vlada će usvojiti program zamene starih automobila za „punto” uz subvenciju države od 1.000 evra. Ova mera mogla bi da stupi na snagu za mesec dana- rekao je Dinkić.

„Staro za novo” i za CG tablice
Za mesec dana mogla bi da započne zamena starih automobila, koji bi se prosleđivali na reciklažu, a čiji bi vlasnici na osnovu toga mogli da kupe na kredit „punto”, koji bi bio jeftiniji za 1.000 evra. Programom subvencija je planirano da se omogući i zamena starih automobila sa crnogorskim tablicama, za „punto” s popustom, a uslov je da su najmanje godinu dana voženi u Srbiji.

Krediti za građane
Namena: kupovina „punta”, mehanizacije, nameštaja i kućnih aparata proizvedenih u Srbiji
Kamatna stopa - za „punto” 4,5%, ostali proizvodi 6%
Rok otplate - za „punto” pet do sedam godina i do pet godina za ostale proizvode
Procedura:
- građanin podnosi banci kreditni zahtev za profakturu
- u roku od 30 dana od odobrenog kredita banci se dostavlja kopija fiskalnog računa i garancija za kupljene proizvode

Potrošački kredit za „punto” bez učešća
Osnovni model (benzinski motor, evro 4, 1.2, 44 kW, pet vrata)
Cena 6.999 evra (sa PDV-om)
Rok otplate, Rata:
Sedam godina 97 evra
Pet godina 130 evra
„Ful” model (benzinski motor, evro 4, 1.2, 44 kW, pet vrata, klima ABS+EBD, električni podizači, centralna brava)
Cena: 9.150 evra (sa PDV-om)
Rok otplate, Rata:
Sedam godina 127 evra
Pet godina 170 evra

Kratkoročni krediti za likvidnost
Maksimalni iznosi kredita:
Preduzetnička radnja do 20.000 evra
Malo preduzeće (do 50 zaposlenih) do 50.000 evra
Srednje preduzeće (50 do 250 zaposlenih) do 500.000 evra
Veliko preduzeće (više od 250 zaposlenih) do 2.000.000 evra
Rok otplate do 12 meseci
Kamatna stopa do najviše 5,5% (Euribor 1m+3%)

izvor:blic
"Kakva bi tišina nastala kad bi ljudi govorili samo ono što znaju."
Nisu loša vremena, nego čovek."
Korisnikov avatar
nalence
Moderator
 
Postovi: 534
Pridružio se: Ned Okt 05, 2008 09:38
Lokacija: snovi

Re: „Punto“ po sistemu staro za novo idućeg meseca

Postod agvozden » Čet Feb 19, 2009 10:44

ala se ovaj dinic razbacuje sa po 1000 evra...

dobijem 1000 evra od akcija, dobijem 1000 evra za auto...

skoro kao u kuvajtu! :+) :+) :+)
OTPOR DO POBEDE!!!
Korisnikov avatar
agvozden
Administrator
 
Postovi: 1387
Pridružio se: Pet Jul 21, 2006 07:08
Lokacija: Beograd, Srbija

Re: „Punto“ po sistemu staro za novo idućeg meseca

Postod nalence » Čet Apr 16, 2009 09:10

Prodat „punto“, ode „jugo“ u staro gvožđe

Žika Ostojić iz Beograda prvi je vozač koji je po sistemu staro za novo juče predao svog starog četvorotočkaša na reciklažu i zamenio ga za novi „Zastavin” „punto”. Njegov automobil marke jugo star 18 godina recikliran je u Centru u Železniku. Time je i zvanično počeo dugo najavljivani proces zamene automobila, a članovi Vlade ističu da je ovo i početak razvoja reciklažne industrije u Srbiji.

Teško mi je što moram da predam svog starog juga, koga sam vozio 18 godina i nikada me nije izneverio. Ipak, nadam se da će i „punto” biti tako dobar, jer novo je novo. Da li će biti bolji od juga, videćemo - objasnio je Ostojić.
Ministar ekonomije Mlađan Dinkić izjavio je da će Vlada Srbije pomoći svima koji žele da se bave reciklažom da nabave savremenu opremu uz pomoć kredita Fonda za razvoj.
Na ovaj način ne pomažemo samo „Zastavi”, jer će se 70 odsto od recikliranih automobila vratiti u proizvodnju. Vlada će pomoći onima koji žele da se bave reciklažom da nabave savremenu opremu, tako što će im ponuditi povoljne kredite iz fonda za razvoj - istakao je Dinkić.
Dinkić je rekao da očekuje da se od izvoza starog gvožđa obezbede dodatni devizni prilivi, ali i da očekuje da se reciklažom starih automobila postigne bezbedniji saobraćaj i pospeši proizvodnja u Kragujevcu.
On je rekao da će u okviru programa staro za novo biti prodato 5.000 vozila uz popust od 1.000 evra i da je moguće da u program uđe još jedan kontigent vozila. Pre toga predstoji dogovor sa predstavnicima „Fijata” oko ugradnje delova domaćih proizvođača.
Na pitanje da li je Srbija ipak mogla da sklopi bolji ugovor sa „Fijatom”, po pitanju novca koji država dobija od prodaje „punta”, Dinkić je rekao da od svakog novog „punta” 722 evra idu za plate zaposlenih i ostale troškove.
- Od PDV-a za svaki „punto” dobijamo po 1.000 evra, tako da na cenu od 5.999 evra, naša država uzme 1.722 evra - rekao je Dinkić.
Kako još postoje nedoumice oko toga da li smo spremni da po evropskim standardima izdvajamo i recikliramo posebne komponente automobila ministar životne sredine i prostornog planiranja, Oliver Dulić izjavio je da će svaka od komponenti automobila, što uključuje plastiku, staklo, gvožđe, biti izdvajana i tretirana na pravi način i da očekuje da će ova akcija očistiti Srbiju od starih vozila koja imaju stare motore i zagađuju životnu sredinu. On tvrdi da će ceo proces kod nas zaživeti brzo i efikasno.
- Jačanjem eko-industrije iz Fonda za zaštitu životne sredine podići ćemo ovaj proces na viši nivo - kazao je Dulić.

Imao je nastavak, ja skratih...da ne duzimo , smatram da je ovo sasvim dovoljno... 8)

inace izvor :blic
"Kakva bi tišina nastala kad bi ljudi govorili samo ono što znaju."
Nisu loša vremena, nego čovek."
Korisnikov avatar
nalence
Moderator
 
Postovi: 534
Pridružio se: Ned Okt 05, 2008 09:38
Lokacija: snovi

Kakav je "punto klasik" za 5.990 €

Postod alexa » Čet Jun 18, 2009 04:22

"Punto klasik" koji građani kupuju za 5.990 evra po sistemu zamene "staro za novo" nema veći deo opreme koja je ugrađivana u "zastavu 10", piše Politika.

Osnovna verzija modela „punto klasik“ se nudi bez ratkapni, antene, zvučnika i priključka za radio, a instrument tabla je bez indikatora broja obrtaja i uređaja za indikaciju voznih parametara (takozvanog bord kompjutera), nema ni klime, električnih podizača stakla, centralnog zaključavanja brave, kao ni servo volana. .

Pomoćnik u Ministarstvu za ekonomiju i regionalni razvoj Aleksandar Ljubić kaže da samo „Fijat“ donosi odluku šta će i pod kojim uslovima prodavati na srpskom tržištu. Po njegovom mišljenju najvažnije je to što su Italijani domaćem kupcu ponudili više verzija „punto klasika”, od najosnovnije i najjeftinije, do najskuplje i najopremljenije.

"Kao i svaki drugi veliki proizvođač automobila, i „Fijat“ razmišlja komercijalno. Shodno uslovima tržišta na kome plasira svoj proizvod, on nudi različite varijante jednog istog automobila. Neki imaju manje, a drugi modeli više opreme. Za srpskog kupca je najvažnije što, kad ode u salon, može da bira šta će da kupi", kaže Ljubić.

On navodi da je važno da sve svoje modele „punto klasika“ Zastava nudi po sistemu zamene „staro za novo“ i dodaje da je ta kompanija do pre nekoliko meseci u ponudi imala samo „jugo“ koji je koštao oko 4.500 evra.

Đuzepe Zakarija portparol kompanije „Fijat automobili Srbija“ kaže međutim, da se "zastava 10" i "punto klasik" potpuno razlikuju, i da se stoga ne može upoređivati oprema koja se nalazi u njima.

"Pokazujući još jednom nedovoljnu pažnju prema stvarnim činjenicama, pitanjima pokušavate da sugerišete poređenja koja nisu moguća. Ne shvatamo iz kojih ste izvora dobili informaciju da su „Fijat automobili Srbija“ ikada izjavili da je „punto klasik“ isto vozilo kao „zastava 10“ ili druge verzije istih vozila koja se prodaju na stranim tržištima. To iz prostog razloga što se radi o srpskom nacionalnom vozilu „punto klasik“, koje time time dobija širi značaj", rekao je je Zakarija.

Komentarišući montažu tog modela u Kragujevcu, portparol „Fijat automobila Srbija“ kaže:

"Vozilo je ponuđeno srpskim kupcima u više verzija, od najekonomičnije do one najopremljenije, sa motorima na benzin i dizel, da bismo izašli u susret raznim potrebama, po ceni koja je jasno definisana u odnosu na opremu koju pruža. Na drugim tržištima, uključujući i italijansko, po istoj ceni po kojoj se u Srbiji prodaje „punto klasik“ mogu se nabaviti samo mala vozila sa osnovnom opremom", naveo je Zakarija.

Izvor: Politika, B92
Korisnikov avatar
alexa
Moderator
 
Postovi: 319
Pridružio se: Uto Nov 20, 2007 10:50
Lokacija: Baturovac


Povratak na Auto-Moto

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 10 gostiju

cron