Kraj za Yugo, Skalu i Floridu

Automobili i sve vezano za njih, motocikli, a mogu i traktori...

Moderator: Urednici

Kraj za Yugo, Skalu i Floridu

Postod nalence » Ned Nov 16, 2008 12:03

Slika

Direktor proizvodnje u "Montaži" kragujevačke fabrike automobila Slobodan Glišović je podsetio da se, pored "juga", ukida i proizvodnja "skale 101" i "floride", na osnovu ugovora potpisanog između italijanskog Fijata i države Srbije.

Do 20. novembra, biće proizvedena i poslednja "skala", koja će biti pod brojem 1.273.532 , dok je pre nekoliko dana završena proizvodnja "floride" i poslednja je 29.950 po redu, rekao je Glišović.

Poslednja "zastava 10" biće 4.224 i proizvodnja tog automobila u Kragujevcu se takođe ukida, ali će se ubuduće proizvoditi pod starim nazivom "punto".

Zajedničko privredno društvo "Fijat automobili Srbija", osnovano ugovorom Fijata i države Srbije, početkom 2010. u Kragujevcu će, kako se najavljuje, proizvoditi potpuno nov model automobila.

U pogonima kragujevačke fabrike proizvodio se i "uno" i ukupno je sa traka sišlo 2.620 jedinica, a fabrika je imala i "dopunski program" pa je tako prodavala automobile poznatije kao "pezejac", "peglica"...

Kragujevačka Zastava je od početka proizvodnje automobila, 1953. godine, do sada proizvela više od 4,1 milion vozila, od kojih je oko 650 hiljada vozila plasirano na tržišta 76 zemalja širom sveta.

U pogonima kragujevačke Zastave proizvedeno je i 923.487 "fića", dok je "zastava 1300" i "zastava 1500" proizvedeno 202.160 i njihova proizvodnja je davno ukinuta.

Kao rekordna godina upisana je 1989. kada je proizvedeno 220.000 vozila. Najveći izvoz u istoriji ove fabrike ostvaren je polovinom 80-ih godina minulog veka, kada je na tržište SAD plasirano 147 hiljada automobila marke "jugo" .

Ovog meseca ukida se i proizvodnja specijalnih automobila, odnosno "pik-apova" u Somboru, tako da će poslednji takav model tog vozila biti pod rednim brojem 108.548.

Izvor: B92
"Kakva bi tišina nastala kad bi ljudi govorili samo ono što znaju."
Nisu loša vremena, nego čovek."
Korisnikov avatar
nalence
Moderator
 
Postovi: 534
Pridružio se: Ned Okt 05, 2008 09:38
Lokacija: snovi

Re: Kraj za Yugo, Skalu i Floridu

Postod nalence » Pon Nov 24, 2008 10:28

Jagma za poslednjim "jugom"

Na zahtev poslovodstva Grupe "Zastava vozila", menadžeri "Fijata" su odobrili da se poslednji modeli automobila - "florida", "jugo" i "kec" nađu u muzeju, ali interesovanje kolekcionara za ove primerke, ako je suditi po agencijskim vestima, ne jenjava.

"Zastavine" trake su stale 21. novembra u 14.45, silaskom poslednjeg "keca" sa proizvodne linije, a poslednji "jugo" je sišao 11. novembra, u isto vreme. Ekipa "Novosti" je prisustvovala silasku poslednjeg "juga", za koji oko 20 potencijalnih kupaca nudi otkup.
- Poslovodstvu naše fabrike nije poznato da neko nudi veliki iznos novca za poslednjeg "juga" - kaže za "Novosti" Zoran Radojević, generalni direktor Grupe "Zastava vozila". - Sve i da nude, odlučeno je da taj primerak ostane u muzeju kao i primerci "keca" i "floride".
Agencije navode da anonimni kupci preko oglasa žele da kupe ova tri modela, uz uslov da dobiju fabričku specifikaciju kojom se potvrđuje da je baš taj automobil "onaj pravi, poslednji". U tim oglasima najveća ponuda za model "jugo" je 50.000 evra.
Inače, "jugo" sa takozvanom ful varijantom, odnosno potpunom opremom, košta oko 6.500 evra. To podrazumeva da ovo nacionalno vozilo ima ugrađenu klimu, automatski podizač za prednja stakla, sigurnosne pojaseve za zadnja sedišta i pneumatski podizač za sedište vozača.

Autor : M.Đošović
Preuzeto sa : Novosti.rs
"Kakva bi tišina nastala kad bi ljudi govorili samo ono što znaju."
Nisu loša vremena, nego čovek."
Korisnikov avatar
nalence
Moderator
 
Postovi: 534
Pridružio se: Ned Okt 05, 2008 09:38
Lokacija: snovi

Jugo je sada muzejski eksponat

Postod agvozden » Uto Jan 13, 2009 07:05

Najpopularniji automobil u bivšoj Jugoslaviji ušao je u istoriju, ali ne iz razloga koje su njegovi proizvođači imali na umu.

Igor Jovanović za Southeast European Times iz Beograda -- 17/12/08


Slika
Proizvodna linija u fabrici Zastava u Kragujevcu više ne uključuje najpoznatiji model tog proizvođača automobila.

Jugo, jedno od obeležja bivše Jugoslavije, prošlog meseca je počeo svoj put iz kragujevačke fabrike ka penziji, kada ga je proizvođač automobila Zastava izbacio iz proizvodnje.

Zastava je u septembru sklopila ugovor sa Fijatom, dajući toj italijanskoj firmi 70 odsto udela u fabrici u Kragujevcu, gradu u centralnoj Srbiji. Fabrika će 2009. i 2010. proizvoditi dva nova fijatova modela. Umesto gubitaka Srbija se sada nada izvozu automobila u iznosu do milijardu evra godišnje.

Međutim, u tim planovima nije bilo mesta za jugo koji je nekada trebalo da osvoji globalna potrošačka tržišta, ali je umesto toga naišao na podsmeh.

"Početak proizvodnje Zastavinog juga 1980. godine obeležili smo pompezno, a završetak proizvodnje tiho, jer je trenutak bio tužan za sve nas", rekao je za srpske medije direktor Centra za planiranje u fabrici automobila Zoran Milanović.

On je kazao da nije želeo da se fotografiše ispred poslednjeg primerka juga jer želi da pamti "samo srećne dane kada je krenula proizvodnja novog Zastavinog vozila". Poslednji primerak juga neće biti prodat već je namenjen za muzej.

Zasnovan na popularnom jeftinom fijatovom modelu, jugo je ušao na scenu na velika vrata. Koštao je vidno manje nego fijat ili drugo slično strano vozilo, rezervne delove je bilo lako nabaviti, a svi automehaničari znali su kako da ga poprave. Uprkos ismevanju na koje je naišao u inostranstvu, jugo je bio automobil koji je preferirala većina Jugoslovena. Na kraju je nadživeo i zemlju po kojoj je dobio ime.

Perspektive tog automobila dostigle su svoj vrhunac sredinom osamdesetih, kada je 147.000 vozila izvezeno na tržište Sjedinjenih Država. Zastava je tada imala preko 53.000 radnika, u poređenju sa oko 3.000 koliko sada ima.

Međutim, izvoz u SAD pokazao se kao mač sa dve oštrice. Magazin Forbs je 2004. godine napravio listu najgorih automobila svih vremena, a jugo se lako našao na prvom mestu.

Čak je postao slavan na filmu i televiziji. Brus Vilis će zauvek biti povezivan sa jugom, nakon što je lik koji je glumio dobio automobil na poklon u jednoj epizodi TV serije "Mesečina". Ostatak epizode pokušavao je da ga se otarasi.

Vilisu se automobil očigledno dopao, s obzirom da je kasnije koristio jugo da juri kriminalce po Njujorku u filmu "Umri muški".

Takođe je glumio u filmu "Ko je ubio Monu", u kojem svi likovi voze jugo. Iako je zastava odustala od tog automobila, Holivud nije. Jugo se pojavljuje u komediji "Nikova i Norina beskonačna igra", koji je premijerno prikazan u Sjedinjenim Državama 3. oktobra. Na zvaničnoj internet strani filma mala replika automobila pozdravlja posetioce.

Rok grupa Metalika takođe održava plamen. Jugo se može videti na video spotu njihove najnovije pesme "Dan koji nikada neće doći".

Ovaj tekst naručio je SETimes.com
OTPOR DO POBEDE!!!
Korisnikov avatar
agvozden
Administrator
 
Postovi: 1387
Pridružio se: Pet Jul 21, 2006 07:08
Lokacija: Beograd, Srbija


Povratak na Auto-Moto

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Google [Bot] i 8 gostiju

cron